Új belföldi kommunikációs kampányt indított a téli kikapcsolódás, az egészségturizmus és a gyógyvíz népszerűsítésére a Magyar Turisztikai Ügynökség, az egy hónapon át tartó akcióhoz eddig több mint 200 szálláshely és fürdő csatlakozott speciális ajánlatokkal.

Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója azt mondja: Magyarország négy évszakos úti cél, amely a téli időszakban számos élményt kínál. Szeretnék elérni, hogy minél többen vegyenek részt téli belföldi pihenésen. Sikeres belföldi turizmus nélkül nincsen sikeres beutazó turizmus sem - fogalmazott a vezérigazgató.

A kampányhoz kapcsolódó téli feltöltődés nevű speciális ajánlatok a hellomagyarorszag.hu oldalon elérhetőek január 15. és február 15. között, és óriásplakátokon, tv-hirdetésekkel és rádiós spotokkal népszerűsítik a lehetőségeket.

A belföldi turizmus folyamatosan és dinamikusan nőtt az elmúlt hét évben, 2010-hez képest tavaly már megkétszereződött az utazások száma.

A téli kampányban az MTÜ együttműködik a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségével és a Magyar Fürdőszövetséggel, a kampány bemutatja egy-egy úti cél egészségturisztikai kínálatát, legismertebb gyógyvizeit és fürdőit, felhívja a figyelmet az elérhető kulturális élményekre, például a farsangi hagyományokra.

Könnyid László, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke elárulta, hogy a szövetség tagjainak több mint fele vidéki szálloda, ahol a téli időszakban fontos a forgalom élénkítése, ezért önálló csomagajánlatokat dolgoztak ki a részt vevő szolgáltatók, és a vendéglátóhelyek.

Czeglédi Gyula pedig Magyar Fürdőszövetség elnökeként arról beszélt, hogy az esemény mottója a "töltődj fel testben és lélekben a hazai gyógyvizekben". A fürdőszövetség az akció folytatásaként februárban majd a magyarországi gyógyfürdőket, és az igénybe vehető gyógykezeléseket népszerűsíti. A fürdőszövetség el szeretné érni, hogy az egészséges életmód természetes és állandó részévé váljon a gyógyfürdőzés.

MTI